Mauglí z pera Jana Hory (2019)

Nová kniha od Tritonu dokazuje, že Mauglí nestárne 

Medvěd Balú, černý pardál Baghíra, vůdce vlčí smečky Akéla nebo zlý tygr Šer Chán jsou pohádkové postavy, kterými Rudyard Kipling jednou provždy zabydlel v indickou džungli.

V ruce držím citlivě převyprávěnou, zkrácenou verzi knihy Mauglí čerpající příběhy z vydání z roku 1940. Novinka nakladatelství Triton vás potěší laskavým jazykem a nádhernými ilustracemi z pera Jana Hory. Že vám ty obrázky něco připomínají? Foglarovci znají jeho ilustrace i povídky z časopisu Bobří stopa.

Znáte příběh o malém Mauglím vychovaném vlky jen z animované pohádky od Disneyho? Tady je příběh o něco obsáhlejší. Zjistíte, jak se chlapec vrátil k lidem a ujala se ho milá vesničanka, jak vyzrál nad tygrem Šer Chánem i smečkou divokých psů a jak podnikl nebezpečnou výpravu do starého opuštěného města.

Příběhy z Knihy džunglí patří bezesporu mezi nejoblíbenější knihy pro děti. Oblibě se těší i filmová nebo muzikálová zpracování, například poslední film Kniha džunglí z roku 2016 nebo muzikál Mauglí, za který sklízelo ceny Divadlo Kalich, proto by vám neměla kniha chybět ve vaší knihovně.

„Ve smečce nebylo vlka, kterému bych nevytáhl trn z tlapy," pronesl do ticha Mauglí. „Proč mě tedy nenávidí, Baghíro?“
„Protože jsi člověk, bratříčku.“


Hodnocení: 100 %


Přiznám se, že i já jsem byla seznámena s Knihou džunglí jen letmo, a proto jsem byla okouzlena pro mě zcela novými příběhy. Líbila se mi vyváženost mezi množstvím textů a obrázků. Moje tříletá dcera si velké obrázky zvířat se zájmem prohlížela, ale příběhy na ni byly ještě příliš dlouhé, proto jsem jí je vyprávěla ve zkratce a sama si je přečetla později celé. Bylo by dobré, kdyby byla na deskách i informace, pro jak staré děti je kniha určena.
Mauglí je klasika, která se neomrzí a ve vaší knihovně se pro ni jistě místo najde.

Za recenzní výtisk spolu s dětmi děkuji nakladatelství Triton. Ukázku knihy a samozřejmě i možnost ji zakoupit naleznete na webových stránkách nakladatelství. Pokud máte rádi krásné příběhy o přírodě a učarovaly vám ilustrace Jana Hory, během léta vychází v Tritonu Kočovníci severu, příběh o netradičním přátelství psa Mikiho a medvěda Nýwy. 

A co vy a Kniha džunglí? Kdo byl váš oblíbenec?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží