Svět očima dítěte z hvězd (Malý princ)


Galaktický Malý princ


„Až se budeš v noci dívat na nebe, já budu na jedné z hvězd bydlet, já se tam budu smát, a tak ti bude připadat, že se smějí všechny hvězdy. Budeš mít hvězdy, které se umějí smát.“

Malý princ, jedno z nejslavnějších děl světové literatury, milován dětmi i dospělými, vyšel v roce 2016 v nakladatelství Triton s kouzelnými obrázky přední české ilustrátorky Markéty Vydrové.

Vybrala jsem si toto vydání pro kouzelné obrázky vytvořené náročnou kombinovanou technikou, ve které jsou zastoupeny různé způsoby a techniky malby akvarelovými barvami, zapouštění a kolorování tuší a kresba. Vznik některých z nich můžete sledovat přímo na videu a hotové ilustrace si prohlédnout v galerii.
Ilustrace © Markéta Vydrová, 2016
„Ale když tu květinu spase beránek,
je to pro něj stejné, jako kdyby
všechny hvězdy zčistajasna zhasly!“

Myslím si, že znovu ilustrovat knihu s ikonickými obrázky, chtělo hodně odvahy. Musím říct, že si s úkolem výtvarnice poradila bravurně a s pokorou. Její obrázky často využívají jako pozadí galaxii, což se mi moc líbí a působí to moderně a snově.

Mám ráda Malého prince, protože si ráda připomenu, jak vlastně nedůležité jsou všechny ty dospělácké starosti a jak je důležité naslouchat dětem. Jsou totiž mnohem moudřejší, než my rodiče. Vše důležité, je totiž očima neviditelné. Malý princ symbolizuje čistotu a nevinnost. Vypráví o přátelství, lásce a touze někomu patřit, ale zároveň zůstat svobodný.

A co možná nevíte je, že před několika lety jsem jednoho Malého prince potkala. Byl to muž, který byl uvnitř pořád malým klukem a koukal na svět jako na úžasné místo plné kouzel a tajemství. Když pak z mého života zmizel, věděla jsem, že na něj nikdy nezapomenu a budu se po nocích dívat na hvězdy a všechny budou moje přítelkyně. A budu mít chuť se smát. I když to pořád trochu bolí.

„Lidé už nemají čas na to, aby něco poznávali. Kupují si všechno hotové v obchodech. Ale protože přátelé se v žádném obchodě neprodávají, lidé už přátele nemají. Jestli chceš přítele, ochoč si mě.“

Ilustrátorka Markéta Vydrová spolupracuje s nakladatelstvím Triton v edici dětské knihy Laskavé čtení čítající už 22 titulů. Mimo jiné v ní vychází i knihy předního českého básníka, spisovatele a scénáristy Miloše Kratochvíla, se kterým paní Vydrová dlouhodobě spolupracuje. Za zmínku stojí například kniha pro začínající čtenáře Modrý Poťouch, která byla oceněna Zlatou stuhou.

Pokud vás tvorba Markéty Vydrové zaujala,  napsala knihu pro děti od sedmi let s názvem Můj skřítek Šalvěj - Skřítkosnění. Přečtěte si o dobrodružstvích malé Markétky, která si vymyslí kamaráda skřítka a zažívá s ním úžasná dobrodružství. Na Youtube najdete ukázku a pár slov autorky.

Hodnocení: 612 %
Malý princ je poetický a věčný. Je to kouzelně ilustrovaná kniha, ke které se budete rádi vracet. Rádi si ji jen tak prolistujete a připomenete si, že jste odpovědní za ty, které si k sobě připoutáte. A že všichni dospělí byli dětmi, ale málokdo si na to pamatuje.

Za recenzní výtisk a možnost si zavzpomínat na to, jak krásné je být dítětem, děkuji nakladatelství Triton, na jejichž webu si můžete opatřit i svoji letenku letenku na jinou planetu.

Nakonec vám přidám ještě zajímavý odkaz na fotokopie původních Exupéryho kreseb.

Antoine de Saint-Exupéry: Malý princ. Praha, Triton, 2016. 
Edice Laskavé čtení. Ilustrace Markéta Vydrová.
Ilustrace © Markéta Vydrová, 2016
„Myslím, že pro svůj útěk využil odletu tažných ptáků.“

Komentáře

  1. Malý princ je úžasný a tyhle inlustrace nádherné. Do sbírky bych tohle vydání klidně brala, ale klasikou pro mě zůstává to s ilustracema od Exuperyho :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží