Dívka v ledu (Robert Bryndza)


Robert Bryndza: Dívka v ledu. Cosmopolis, Praha, 2016.
448 stran. 1. kniha série: Inspektorka Erika Fosterová.


„Přímo pod místem, kde zůstal v podřepu, byl dívčí obličej. Nepřítomně na něj zíraly vyvalené, mléčně hnědé oči. Rozcuchané tmavé vlasy byly zalisované do ledu. Objevila se ryba, která líně proplula kolem dívčiny hlavy a ocasem se otřela o její rty, které byly pootevřené, jako kdyby se chystala promluvit.“

Jméno Roberta Bryndzy se teď často skloňuje na sociálních sítích - vydal novou knihu, kterou začal i novou sérii: Kanibal z Nine Elms. Celý ten poprask mě nenechal chladnou a s radostí jsem si od kamaráda půjčila Dívku v ledu, první knihu šestidílné série o inspektorce Erice Fosterové. Jak se mi líbila?

V jižním Londýně je pod ledem nalezeno tělo mladé dívky z prominentní rodiny. K vyšetřování případu je povolána Erika Fosterová. Svérázná policistka, která si z autorit nic nedělá a věří především své vlastní hlavě. Náhodou zjistí, že dívka byla naposledy spatřena v podniku po boku světlovlasé ženy a tmavovlasého muže. Přibývá otazníků a do vyšetřování zasahuje i dívčin vážený a bohatý otec. Erika to nebude mít vůbec jednoduché a nakonec jí půjde nejen o čas, ale i o život.



Číst Bryndzu bylo osvěžující, protože nezdržuje čtenáře nikterak dlouhými popisy a text člení do poměrně krátkých kapitol. Dovede stvořit opravdu zajímavé charaktery a to nejen hlavní hrdinku, ale i vedlejší postavy, které působí dokonale lidsky, opravdově.
Hlavní hrdinka Erika Fosterová pochází ze Slovenska, za což mu musíte hned připsat plusové body. Líbila se mi od začátku. Nehraje si na super hrdinku, má strach a své vlastní trable, ale do práce je zapálená. To, že si dost často nevidí do pusy, ji udělalo ještě zajímavější. Říká: „ano pane,“ a vzápětí si to udělá po svém.

Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku. Jeho knihy se záhy staly bestsellerem a všechny díly série si drží výborné hodnocení.

Hodnocení: 90 %
Bylo to velmi příjemné a akční čtení bez hluchých míst. Autor to dokonale promyslel a především mi dokonale zamotal hlavu, jak se to na správnou detektivku sluší. Rozuzlení vás dostane. Paráda! Mlhavé prostředí Londýna celému pátrání dodalo tu správnou atmosféru a jak jsem už psala, i vedlejší postavy jsem si oblíbila nebo naopak nesnášela.
Moc ráda si přečtu další díl série.

Hledáte tipy na další čtení? Sledujte mě na facebooku.

Komentáře

  1. Erika se čte jedním dechem. V dalších dílech především sleduj její proměnu :) Je velmi znát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, shaním maturitní rozbor této knihy a nemůžu žádný najít. Nemohla byste mi prosím napsat o čem kniha přímo je?

      Vymazat
  2. Tuhle knížku jsem kupovala mamce :-). Má ještě jednu a to Mlha nad Shadow Sands a obě dvě se jí moc líbily. Třeba si je také někdy přečtu 🙂🙈.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží