Knižní bilance 2019




Nedávám si novoroční předsevzetí ani velké cíle, protože bych byla nerada, aby se pro mě čtení změnilo z vášně v povinnost nebo snad závod. Ne, mým cílem je číst knihy, které mě budou především bavit a něco mi dají.
Letos jsem si odškrtla na nekonečném seznamu „chystám se číst“ 45 knih a vesměs se mi líbily. Kdyby vás zajímalo, které to byly včetně mého hodnocení, najdete je na mém profilu na Databázi knih, ale chybí tam do počtu tři Kingovky, které jsem letos s chutí zhltla podruhé. O třech nejlepších z první poloviny roku jsem psala už v červenci. Zajímá vás, kdo obsadil stupně vítězů od července do prosince? Tady je máte.

1. Stacey Hallsová: Naděje pro Fleetwood

Historický román, který vás překvapí tématem honu na čarodějnice i kvalitou. Stacey Hallsová mistrně stvořila charakter mladé hlavní hrdinky a její přerod z dívenky v ženu, která si jde tvrdě za svým. Není tu nouze o tajemnou atmosféru anglických vřesovišť a můžu říct, že je to jeden z nejlepších historických románů, jaký jsem kdy četla.


2. Stephen King: Lisey a její příběh

Zasejřeně dobrý! Přesně takový to bylo a jestli jste ji nenašli pod stromečkem, rovnou si ji objednejte. King píše o něčem zcela novém - žádní upíři, šílenci nebo monstra, ale manželství a tajný svět, který si v něm lidé budují. A také tajemství, která zůstávají i po čtvrtstoletí stráveném v jedné posteli. Ale nebojte se, o bubáky nebudete ochuzeni úplně. Přečtěte si celou recenzi klepnutím na nadpis ;-) .



3. Kafe v pět (antalogie)

Napotřetí pro vás zalovím v českých luzích a hájích. Jak tak koukám na svůj seznam, je tam českých autorů dost málo. Možná že si přece jen dám do dalšího roku knihopředsevzetí - podporuj české autory! Osm poutavých příběhů bylo skvělých! Každý jiný stejně jako to kafe, které je spojovalo - hořké, jemné, sladké... Každému dle jeho gusta.
Hned úvodní povídka Fika Radky Sloukové mě dojala. Vypráví příběh mladé učitelky češtiny ve Švédsku, která dává lekce i osmdesátileté "Marušce", původem Češce, která přežila Osvětim.
Druhou povídku s názvem Nespavost napsal dnes už známý autor románu Kaziměsti, tehdy píšící jako Martin Maniaque. A přesně s tímhle klukem jsem chodila na vejšce do kurzu Tvůrčího psaní. Taky miluje Kinga a je to na jeho psaní znát. Povídka začíná akcí a tajemstvím: vypravěč míří do kavárny na schůzku s tajemným Kryšpínem, který se mu nedávno snažil špinavý a promočený dobít do bytu. Nutno říct, že mají kus společné historie.
Kouzelný byl i humorný a zároveň docela smutný příběh Jak broky od Terezy Dobšovičové, ve kterém vám své myšlenky zprostředkovává holčička, dcera podnikatele dobrodružství, které nikdo není sto vysvětlit, kde má tatínka. Nelžete dětem, nevyplácí se to.
A ještě si dovolím vychválit Rituál o páté od Martiny Perlíkové - to byla povídka dle mého gusta. Stařenka chystá kávu na stůl i pro dávno mrtvého manžela a bojuje o svá práva s chamtivou dcerou a synem dost zajímavým způsobem. Tak pozor na stařenky .
Do sbírky přispěly i dvě populární autorky, ale s rukou na srdci musím poznamenat, že popularita nutně neznamená, že jste v něčem nejlepší.
Takže jestli máte rádi kafe a dobré povídky, neváhejte. Tohle vás nastartuje.

Komentáře

  1. Bereš to moc pěkně, taky mám občas pocit, že jakmile je to moc zaměřené na nějaké extra plnění cílů, už to není koníček, ale spíše povinnost. I když čtenářské výzvy ( kde je tedy jen 20 knih) mě baví, protože se dostanu i ke knihám, jež mě normálně minou. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží