Recenze Příběhy českých superpotravin (Veronika Hanzlíková)

 Už jste slyšeli o takzvaných superpotravinách? Zázračném jídle s většinou exotickým názvem (quinoia, chia) a ještě exotičtějším původem, které obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek. A napadlo by vás, že existují i takové superpotraviny, co vám rostou hned za domem?


Vás to možná nenapadlo, ale Veroniku Hanzlíkovou, autorku knihy Příběhy českých superpotravin aneb když jídlo mluví, ano. Veronika má vystudovanou biochemii a potravinářství a je akreditovaná výživová poradkyně, takže ví, o čem mluví a naštěstí to napsala tak, že tomu rozuměla i unavená máma na mateřské.

Příběhy českých superpotravin je kniha doslova nacpaná vědomostmi. Přečtěte si ji. Nejen, že získáte povědomí o 25 českých superpotravinách, ale najdete v ní i tipy, jednoduché recepty, krásné fotografie a většinou humorné postřehy ze života.

Po přečtení první části jsem se trochu bála. Vůbec poprvé jsem slyšela o rozdělení stravy podle ročního období a jak může náš jídelníček ovlivňovat čínská medicína. Ale! Přesně tady jsem se rozhodla, že budu určitě číst dál, protože autorka nikomu nic nevnucuje a to je mi nesmírně sympatické.


Ve druhé části se věnuje konkrétním lokálním potravinám. Tato část je rozdělena na pět částí podle ročních období. Ano, čtete správně. Je jich pět, protože babí léto si zasloužilo vlastní část knihy.

A o jakých dobrotách je tu řeč? Na jaře třeba o brokolici, v létě nesmí chybět borůvky, v babím létě dýně, na podzim česnek a v zimě kysané zelí a sádlo. Už chápete? Naše potraviny a navíc takové, které nám všem vesměs chutnají.

Dočtete se, jaké živiny, minerály a vitamíny v konkrétní české superpotravině najdete, jak je zdraví prospěšná, ale i to, kdy se jí raději vyhnout. A samozřejmě ty už zmíněné recepty. Dnes jsme zkoušeli jednoduchou brokolicovou polévku a jedly ji i děti, takže za mě pecka.

Hodnocení: 5/5

Od knihy jsem dostala ještě víc, než jsem čekala. Byla jsem překvapena a mírně vyděšena tím, jak je obsáhlá, ale nakonec jsem ji přečetla během tří večerů. Při čtení jsem měla pocit, že jsou Příběhy českých superpotravin vyváženou knihou – informace vyvažuje lehký a úsměvný příběh a lahodné recepty.

 Jsem si jistá, že se k ní budu vracet. Jednak bych ráda postupně vyzkoušela většinu receptů, druhak může posloužit i jako „domácí kniha léčivek“ a zatřetí je nabitá moudrostí našich babiček, čínských lékařů i paní Veroniky Hanzlíkové. ;-)

Zaujala vás? Na Instagramu ji najdete jako pribehyzivota_vedomavyzva a určitě zavítejte na stránky veronikahanzlikova.cz, kde si můžete přečíst zajímavé blogové články, něco o střevních zánětech, můžete zabrousit na kurzy a workshopy (třeba pro unavené ženy J ) a hlavně si tam koupit knihu!

A aby toho nebylo málo, Veronika mi pro vás zaslala slevový kód, díky kterému ušetříte 23 % (konkrétně nějakých 113 Kč) a to je prostě paráda! Takže klidně objednejte jednu knížku i pro kamarádku.

KÓD: DAREK-KARIN

https://veronikahanzlikova.cz/kniha-pribehy-ceskych-superpotravin/


Komentáře

  1. Děkuju za tip na zajímavou knížku! Těším se na recepty, ty se vždycky hodí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Karin, děkuju moc za doporučení. Něco takového potřebuji prostudovat, poslední dobou mi je nevolno a já teď hodně uvažuji o nějaké superpotravině ačkoliv sem jim moc nevěřila. Máš sama nějaké zkušenosti s nějakými vitamíny nebo minerály za které by stála řeč? Ještě jednou děkuji a ať se ti daří

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží