Povědomá temnota

 „Tohle mě dorazilo - ne pohled na mý dítě s rozpáraným hrdlem ležící v márnici, ne Calův hlas u mý postele, ale laskavost od vlastní máti. Projel mnou pocit hanby. Hnusilo se mi, že jsem k pláči potřebovala útěchu od mámy. Naklonila se ke mně a já se jí schoulila do klína. Zabořila jsem obličej do jejích špinavejch džínů.“

Amy Engel Povědomá temnota

S Eve Taggertovou se život nemazlil – vyrůstala v přívěsu s matkou, která fetovala, chlastala, střídala chlapy a stačilo málo, aby dětem jedna přilítla. Jedinej spojenec, kterýho Evie měla, byl její brácha Cal. Z toho vyrostl policajt a ona v -nácti stala svobodnu matkou a později servírkou v bistru. Myslela si, že se z nuzného života vymanila, ale někdo její teprve dvanáctiletou dceru někdo zavraždil. A Eve se rozhodne uplatnit zákon oko za oko.

Hlavní hrdinka občas sice dělá věci, se kterýma nemůžete úplně souhlasit, ale na druhou stranu, tolik se snažila a všechno k ničemu. Přišla o to jediné, na čem jí záleželo. Pátrání na vlastní pěst jí zavede na všechna místa, kterým se snažila vyhýbat. A na prvním místě v pomysleném seznamu zakázaných míst je karavan její matky.

Díky ich-formě vyprávění dostanete extra porci pocitů zmaru a bolesti, takže všem rodičům radím, aby si pořád připomínali, že je to jen fikce. Drsná fikce

Amy Engel, u nás již známá díky syrovému a drsnému thrilleru Dívky z Roanoke. V Povědomé temnotě si vás pěkně povodí, než se dozvíte, kdo je vrah. Já měla v průběhu čtení tipů hned několik, ale ten, kdo to udělal, by mě nenapadl. Takže jsem dočítala s otevřenou pusou. 

Hodnocení: 90 %

Tohle bylo hustý - nespisovnej jazyk dodal vyprávění opravdovost. Do toho prostředí - zaplivaný bary, maličkatej byt, karavan zaparkovanej kdesi v lese. Syrovost, žádná cenzura. Sex, prostitutky, chlast, rvačky, drogy. Emoce na maximu - žal i hněv v nekoncentrovanější podobě.

Tento thriller bych doporučila spíš čtenářkám, protože jsou v něm stěžejní vazby mezi matkami a dcerami a těm prostě ženy mnohem líp porozumí.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Beta - Dobrovský, u kterého si knihu Povědomá temnota můžete pořídit i vy.


Název knihy Povědomá temnota
Autor Amy Engel
Žánr Thriller
Nakladatelství Beta
Rok vydání 2020
Počet stran 320
ISBN 978-80-7593-193-1
Nákup knihy www.nakladatelstvibeta.cz



Beta


Mezi světoznámé osobnosti, které vydáváme, patří autor hororů a detektivních románů Stephen King, duchovní učitel Osho, Deepak Chopra nebo Alexander Loyd.

www.knihybeta.cz

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží