Cyklus vlkodlaka Stephena Kinga odkrývá mrazivá tajemství Tarker's Mills (recenze)

Za zvuků vlčího vytí vypráví King příběh legendárního monstra
Stephen King: Cyklus vlkodlaka recenze

Myslím, že teď všichni fandové Stephena Kinga svorně vyjí a děkují nakladatelství Beta za splněný sen. Tohle je první české vydání Cyklu vlkodlaka a čekali jsme na něj dlouhých 40 let!

O čem to je? O jednom malém městečku v Maine (nečekaně😅), kde při každém úplňku řádí krvelačná bestie. Zůstávají rozsápaná těla a spousta otázek. Je to skutečně vlkodlak nebo jen maskovaný vraždící maniak? A kdy se podaří jeho řádění konečně ukončit? Městem obchází strach a jediný, kdo setkání s  hladovým netvorem přežil, je desetiletý Marty Coslaw upoutaný na invalidní vozík. A má eso v rukávu – ví totiž, který se sousedů se o každém úplňku mění... Bude mít ale dost síly, aby se monstru znovu postavil?

Pokušení bylo silnější

Bylo nebylo... V roce 1979 oslovil Kinga vydavatel speciálních edicí Chris Zavisa s nápadem na vytvoření kalendáře: King měl obstarat text (o 500 slovech pro každý měsíc) a skvělý Bernie Wrightson ilustrace. Jenže v podstatě záhy vyvstaly dva problémy – 500 slov bylo příliš svazujících (jen si to zkuste, to se nedá) a práva na vydávání kingových kalendářů už mělo nakladatelství New American Library. Naštěstí jsou problémy od toho, aby se řešily a tak namísto kalendáře vznikla kniha v limitované edici.*

Možná je trošku škoda, že všechny ty zajímavosti kolem vzniku a vydání Cyklu vlkodlaka nenajdeme i v nějakém doslovu přímo v knize.

Původní koncept zůstal, takže každou ze 12 kapitol (protože 12 měsíců) doplňují tři ilustrace – barevné dokreslují příběh, černobílé změnu ročních období. A v Betě rozhodně nešetřili – ten lesklý papír je prostě lahoda. Krásně díky němu vynikne jak perokresba (která prý jen tak mimochodem patří mezi nejlepší díla B. Wrightsona), tak barevné ilustrace.

Hodnocení: 4/5

Dobrá, buďme nohama na zemi. Tohle je trochu jinej King – neměl prostor vybudovat charaktery, se kterými budete dýchat, takže když je vlkodlak rozsápe, spíš se pousmějete, než že byste nějak vnitřně trpěli. Ale to nevadí. Stejně vám to nedá a tuhle grafickou povídku smlsnete za večer (pokud máte vážně silnou vůli, tak za dva). A ten znepokojivý, temný pocit ve vás bude doznívat ještě pár dní.

Těm, co si s Kingem ještě netykají, bych doporučila začít něčím krapet jiným. Ti, kteří ho uctívají podobně jako já, rozhodně váhat nemusí. Vždyť jsme na vydání čekali 40 let!

Za recenzní výtisk posílám velký poděkování do nakladatelství Beta. 🖤
Ehm věděli jste, že teď nově vydali Kingovu Noční směnu v pevné vazbě? Ano, to potřebujeme!