Tim Weaver: Hon na mrtvého

První případ Davida Rakera
Tim Weaver: Hon na mrtvého.
Praha, Mystery Press, 2018.


Během 29. Podzimního knižního veletrhu v Havlíčkově Brodě jsem nemohla minout stánek s detektivkami a thrillery nakladatelství Mystery Press. Za stoly stáli dva milí redaktoři a na stolech velké krabice plné thrillerů s Timem Weaverem za cenu, které jsem prostě nemohla říct ne, ačkoli to znamenalo, že mi batoh značně ztěžkne. Původně jsem si šla především pro humorné detektivky Marie Rejfové, které mi jako e–booky prostě nestačí, ale když jsem viděla, jak thrillery s Davidem Rakerem mizí po hromadách, neodolala jsem. Navíc redaktoři svorně přikyvovali, že je to skvělé čtení.

Následných pár hodin jsem strávila v literární kavárně na náměstí s prvním dílem série – Hon na mrtvého. A pak jsem se na veletrh vrátila, abych si hned koupila druhý díl. Takže mi můžete věřit - stačilo 150 stran, abych věděla, že chci víc.

Hlavní hrdina David Raker je bývalý novinář, nyní soukromý detektiv specializující se na hledání pohřešovaných osob. Najme si ho stará známá Mary Towneová, aby našel jejího syna Alexe. Ten ale před šesti lety odešel z domu a před rokem ho našli mrtvého v ohořelém autě. Mary tvrdí, že ho před nedávno viděla jít po ulici. Bylo to jen poblouznění smyslů truchlící matky nebo smrt chlapce někdo nahrál? David se pouští do pátrání, které ho bude málem stát nejen domov a vzpomínky ale i život.

PŘED ROKEM bylo nalezeno tělo Alexe Townea. PŘED MĚSÍCEM ho jeho matka viděla na ulici.PŘED TÝDNEM David Raker souhlasil, že ho vypátrá.NYNÍ si přeje, aby tenhle případ nikdy nevzal.

Velkou předností Tima Weavera je pečlivost. Sepsal poměrně složitý příběh, který ale funguje. Jako každý správný detektivní thriller je plný odboček, slepých uliček a střípků, ze kterých musí detektiv a spolu s ním i čtenář poskládat řešení. Nechybí ani skvěle napsané nervy drásající scény!
„Tiše jsem zavřel a zacouval ke zdi vedle pantů. Sevřel jsem v ruce kapesní nůž a naslouchal mužovým krokům.
Dveře se začaly váhavě otevírat.

Mezerou mezi rámem a dřevem jsem spatřil tvář, přes níž se táhla tlustá jizva až ke koutku rtů, která jako by rozšiřovala jeho ústa. Udělal krok vpřed. Nyní jsem viděl jeho zátylek. Další krůček...“

Jak už to tak bývá, pátrání zavede detektiva do podsvětí, kde vládnou tajné organizace s opravdu dlouhými prsty, církevní sekty, dealeři drog a falešné doklady seženete do týdne. Tam není problém zmizet a začít znovu. Kapitoly jsou místy proloženy i vyprávěním ztraceného Alexe, ze kterých budete mít zaručeně husí kůži.
„Zpanikařeně trhl hlavou ze strany na stranu a zadíval se do tmy v pokoji. Okamžitě vedle sebe rozeznal operační stůl s kovovými nástroji vyskládanými nahoře. Vedle něj se nacházel monitor kardiografu. A za tím vším stála pod příkrovem tmy postava, která ho ze stínů sledovala.“

Hodnocení: 90 %
Nová hvězda moderního thrilleru si u nás zbudovala základnu fandů zcela oprávněně. Hon na mrtvého byl tajemný, akční i nervy drásající. Hlavního hrdinu jsem si rychle oblíbila pro jeho lidskost. Občas na mě působí soukromí detektivové spíš jako lovečtí psi, kteří se jen ženou za další stopou, ale David Raker je především muž, který stále ještě truchlí po smrti manželky. Bojuje sám se sebou, má strach. Vyprávění mělo šťávu a místy i správně ironický humor.
Mám jen jednu výtku: na to, že je hlavní hrdina bývalý novinář, si místy počíná s padouchy spíš jako bývalý mariňák, ALE všechno to kompenzuje konec. Je to ten typ zakončení, při kterém zíráte s otevřenou pusou. Jedním slovem: hustý!

Máte ve svém okolí milovníka detektivních thrillerů? K Vánocům mu pořiďte knihy s Davidem Rakerem na eshopu Mystery Pressu s luxusní slevou 30 %.

A jestli vás zajímá třeba i to, jaké autory čte Tim Weaver a jaká je jeho oblíbená kniha od Stephena Kinga, přečtěte si exkluzivní rozhovor.

Komentáře

  1. Já thrillery popravdě moc nemusím, čtu je spíš výjimečně. Tahle zápletka mě ale zaujala, tak jí možná dám šanci :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží