Stephen King: Z Buicku 8

Stephen King Z Buicku 8
Stephen King: Z Buicku 8
Pavel Dobrovský - BETA s.r.o. 2022
https://www.nakladatelstvibeta.cz/eshop-z-buicku-8.html


„Někdy, když je všechno špatně, dostane se nám pomoci, kterou jsme vůbec nečekali. A někdy to pořád nestačí.“


Ve fiktivním městečku Statler (kdesi v Pennsylvánii) zůstane na benzínce opuštěný Buick Roadmaster. Auto nemá jediné škrábnutí, poznávačku a ani majitele. To, že s vozem není něco v pořádku, se ukáže až nepříjemně brzy. Je totiž bránou do jiného světa. A policisté z jednotky D dobře ví, že Buick nemůžou nechat jen tak.


Při práci na románu strávil King nějaký čas s pensylvánskou státní policí, která mu dala rozhodně víc než pár historek k dobru. Výsledkem je autentický a hodně lidský příběh. Přece jen osudy policistů z jednotky D sledujete téměř čtvrt století a rozhodně ne všechny končí posedáváním na verandě a pitím zázvorového piva v důchodovém věku. To je život. 


A v tom spočívá síla tohoto románu. Protože budete tím vším fascinovaní jako Curt, vyděšení jako Shirley, budete se bát o svoje přátele jako Sandy a budete sedět na lavičce spolu s Huddiem, Arkym, Philem, Eddiem… těch 300 stránek budete součástí téhle rodiny a až to skončí, bude vám chybět. Na to vemte jed.

👇


Stephen King Z Buicku 8 Karin.knihomolka

Hodnocení: 4/5

Dvě časové roviny, hned několik vypravěčů, tvorové, co lezou z kufru auta, atmosféra 80. let... rozhodně to nebyla nuda. Vážně, tohle tajemství budete chtít rozklíčovat.


„Dost příšerný, co?“ řekl Sandy. „I když je to mrtvý.“

„Dost příšerný,“ souhlasil Curt, ale to už mířil zpátky do komory. „Myslel jsem, že to chápu, ale zaskočilo mě to.“

Sandy vstal a došel ke dveřím komory. Curt znovu nahlížel do pytle, ale nesahal dovnitř. Alespoň zatím. To byla úleva. Sandy nechtěl být u toho, až se toho ten kluk dotkne, byť v rukavicích. Nechtěl ani pomyslet na to, až se toho dotkne.


I když jde o nadpřirozený příběh, odpovědi nečekejte. Jasné poselství tohoto románu zní: jsou věci, mezi nebem a zemí (nebo kufrem auta a jiným světem), které se prostě dějí. A můžete je rozpitvat, můžete o nich přemýšlet uprostřed temných nocí a stejně… ve výsledku jen pokrčíte rameny.


Z Buicku 8 rozhodně není knížka, se kterou by měli začít ti, co si s Kingem ještě úplně netykají (těm na potkání doporučuju přelomová díla jako je Carrie, Osvícení, Svědectví, Prokletí Salemu). Ale fanoušci, ti si smlsnou. Pokud tak již neučinili. Každopádně jsem zářným příkladem toho, jak je fajn si jednou za pár let některé příběhy připomenout - třeba z tohohle románu jsem si nepamatovala skoro nic a byla jen příjemně překvapena.


Když už se tu bavíme o dalších knihách mistra, o zlém, ale nádherném autě už Stephen psal – jen si vzpomeňme na Christinu, stejně jako psal o mužích v černých pláštích (Srdce v Atlantidě), takže už tak trochu víte, kam Z Buicku 8 v knihovničce zařadit. Tím ale nechci říct, že by se opakoval, naopak – mám tyhle provázanosti vážně ráda.


Tak a to je všechno, přátelé. Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Beta, kde taky knížky Stephena Kinga pořídíte ve velkým (a za pěkné peníze). :)

Komentáře

  1. To je nějaká novinka nebo jsem zaspal dobu? Koukal jsem nedávno do databáze spisovatelů a nějak jsem nenašel, že by se kolem Kinga něco dělo. Ale když koukám na ten rok vydání, tak je to fakt letošní. Ale je taky pravda to, že knížky od Bety moc nesleduji. Kdysi jsem s nimi měl docela mizernou zkušenost jako knihovník, tak je úspěšně bojkotuji. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku si pamatuju ještě z doby, kdy jsem dělala noční hlídačku jedné montované haly. Musím teda říct, že ta atmosféra knížky je občas fakt skoro dechberoucí a byla jsem ráda, že tam je se mnou ještě jeden kolega. Protože sama bych se tam asi zbláznila strachy. :D Ale to jsem celá já.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Díky za komentář. Sleduj mě i na instagramu, ať ti neunikne žádná novinka.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží