Ideální čtenářský koutek?


Máte své oblíbené místo, kde prožíváte kouzelné knižní příběhy? Někomu při čtení vyhovuje šum, a tak vítá čtení v kavárně, městské dopravě, nebo si tvoří knižní playlisty a ty si pak pouští do ucha. Druhý potřebuje absolutní ticho a klid a nejraději se s knížkou zavře v koupelně ve vaně plné pěny, v posteli, nebo třeba v parku.
Pracovní kouteček s výhledem do
zámeckého parku

A jak to mám já? 

Moje TOP tři místa na čtení jsou: houpací síť zavěšená ve futrech dveří nebo na zahradě, vana a postel. 


Bez čeho se dobrý čtenářský koutek neobejde?

Inspirací na koutky na čtení najdete na internetu hromadu. Ale vesměs mají pár bodů společných.

  • Dostatek světla – maminka říkala, že čtení při špatném světle kazí oči. :) No, obrýlená už jsem, takže mi snad okno postačí.
  • Teplo :-) huňatá kobereček a ještě huňatější deka to jistí, protože večery na Vysočině bývají chladné.
  • Klid. To znamená uspat děti, zapnout manželovi playstation a zavřít dveře.
  • Stolek na hrnek s čajem, kávou (pozor na dehydrataci při potulování se po Arrakisu), knihu/knihy a třeba i čtenářský deník, pokud si během četby děláte poznámky.
  • Kytky – alespoň pro mě jsou květiny důležitou součástí interiéru a třeba takové orchideje udělají hodně parády a nevyžadují moc pozornosti. :) Takže mi vydrží.
  • Knihovna – při čtení ve čtenářském koutku totiž hrozí, že aktuálně čtenou knihu dočtete... A pak stačí jen natáhnout ruku, otevřít dvířka a začít úplně nové dobrodružství.
  • Pohodlí = křeslo. Někomu se nejvíc líbí v houpacím křesle, druhému v sedacím pytli, třetí nedá dopustit na ušák... 

A jsme u toho

Za chvíli mám narozeniny (ani se neptejte, kolikáté) a mé srdce touží po ušáku na čtení (což je tak trochu i vina Knižních závisláků, kde se to jen hemží knihomoly se svými vlastními kousky ráje – čtenářskými koutky). A já bych taky jeden kousek bytu jen pro sebe chtěla. Úplně malilinkatý. Kde budu jen já a moje kniha/knihy...

Jelikož obýváme nějakých 64 metrů čtverečních, ložnice slouží zároveň jako pracovna a když se to podaří, bude v ní i ten malinkatý čtenářský kouteček. Můj, jen můj.


čtenářský koutek
Vidíte to prázdné místečko napravo?

A takhle hezké by to tam mohlo být :)

Nad barvou ušáku ještě přemýšlím, ale dost velký výběr barev i tvarů mají na Favi.cz... No, dám vám pak vědět, jak celá akce dopadla.

A jestli hledáte inspiraci na čtení, zamiřte na můj Instagram karin.knihomolka, protože co si budeme říkat, na instáči to teď žije.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Šikmý kostel (Karin Lednická)

Antivirový šátek nanoSPACE - vyzkoušeno

10 důvodů, proč číst fantasy Dvůr trnů a růží